Startpagina   Help Inloggen Registreren  
ga naar Realitynet.org  
Info Center
Niet ingelogd
Naam:

Wachtwoord:

Blijf ingelogd: 
Registreren

Wachtwoord vergeten?

Waarom registreren?
Realitynet.nl
Ga naar

Ga naar ExpeditieRobinson.Net

Ga naar WieIsDeMol.Com

Ga naar PekingExpress.org

Ga naar RealityWorld.org

Ga naar RealityNet.org 's toto

Nu op de chat
MVMV, Realitynet
Nu online
376 gasten en 22 vaste bezoekers (Lo, Jcw, Miepmandarijn, Molduck, SpacyColours, suuuus, Mollenmania, Mollenvanger-MV, Daisy, EssyS, marvin, Dens, Molloot200, Geel scherm, willy1959, TimvDons, Brtdm, ruben67, Christie, Nieky, Miek1999, Bodejos)
Activiteitenagenda
Doe nu mee!
Wie is de Mol? Pool
Doe nu mee!
Wie is de Mol Onderschriften spel
18 januari einde finale
De Medeforummersquiz 2017
Vanaf 5 Februari
Ranking the Forummers
Dit Voorjaar
Wie is de Mol Online 2018
Binnenkort
Nieuwe Realitynet GameNight
Pagina's: [1] 2
  Print  
Auteur Topic: Aflevering 5 - donderdag 18 april  (gelezen 12726 keer)
Dolfie
Forum Moderator

Geslacht: Vrouw

aardig zijn kost niets!

« Gepost op: 17.04.2013, 20:01:31 »

Aflevering 5 van De Pelgrimscode speelt zich af in de oude stad Gonder. Gonder werd gesticht en groot gemaakt door de Ethiopische keizer Fasilides en was twee eeuwen lang de hoofdstad van het Ethiopische rijk. De stad is beroemd om zijn kastelen en kerken.
In de middeleeuwen was Gonder de hoofdstad van het Ethiopische rijk. De indrukwekkende ‘Portugese’ kastelen van koning Fasilides vormen de arena voor de strijd tussen zes overgebleven pelgrims.
In de stromende regen, geketend aan elkaar, banen zij zich een weg naar de hoogste toren. Maar die weg is vol obstakels.
Uiteindelijk wordt, in de dichte Afrikaanse mist, het Ethiopische familieleven één pelgrim fataal en hij of zij zal uitgeput en teleurgesteld naar huis moeten.

Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.
Bodejos

Geslacht: Man

De quote van het jaar

« Antwoord #1 Gepost op: 18.04.2013, 20:38:37 »

PC goes LOTR.........

Wij zijn niet in Kiev, vriend!
Lukie4
Global Moderator

Als je alles geeft, verlies je niets

« Antwoord #2 Gepost op: 18.04.2013, 20:52:28 »

Ik hoop zoooooooooooooooo dat het team van Marian wint

Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.
Conejo

Look at this face..

« Antwoord #3 Gepost op: 18.04.2013, 20:53:51 »

Volmondig Ja Volmondig Ja En dan Kim de vrijstelling.

WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212
Tweety

Carpe fucking diem!

« Antwoord #4 Gepost op: 18.04.2013, 20:57:34 »

Volmondig Ja

Just because you're paranoid, don't mean they're not after you
Lukie4
Global Moderator

« Antwoord #5 Gepost op: 18.04.2013, 20:59:03 »

jaaaaaaaaaaaaaa hij is goed nu Smiley

Bodejos

De quote van het jaar

« Antwoord #6 Gepost op: 18.04.2013, 21:04:36 »

Eindelijk komt Fibonacci ook eens echt in een spel terecht. Die cryptex hoort thuis in de Da Vinci Code, waar ook de Fibonacci-reeks een belangrijke rol in speelt.
« Laatste verandering: 18.04.2013, 21:40:31 door Bodejos » Gelogd

Mollenvanger-MV
Winnaar ER-pool 2012

Koekies, koekies, koekies!

« Antwoord #7 Gepost op: 18.04.2013, 21:18:40 »

Waarom heb ik bij dit finaleduel een 'Nyoman' gevoel  Grin Tongue
Lukie4
Global Moderator

« Antwoord #8 Gepost op: 18.04.2013, 21:19:24 »

ik vind dit soort opdrachten stom

Miek37

« Antwoord #9 Gepost op: 18.04.2013, 21:26:33 »

Wat een leuke afl., ik heb genoten!  Volmondig Ja
Bodejos

De quote van het jaar

« Antwoord #10 Gepost op: 18.04.2013, 21:27:25 »

Het toeval speelt hier net als in aflevering 1 een rol.

Starlight
Actief Lid

« Antwoord #11 Gepost op: 18.04.2013, 21:36:33 »

Leuke aflevering, en dat "vader en zoon" tegen elkaar moesten strijden was ook wel een keer te verwachten natuurlijk. Het is alleen wel slecht voor m'n pool Tongue

Be steady on your feet, no matter the trouble you meet
superkimmi

« Antwoord #12 Gepost op: 18.04.2013, 21:36:52 »

ik heb een praktische opdracht wiskunde over Fibonacci gedaan Cool inclusief de gulden snede en alles wat daar in de natuur bij komt kijken

het leven is wat je gebeurt, terwijl je andere plannen maakt
Mollenvanger-MV
Winnaar ER-pool 2012

Koekies, koekies, koekies!

« Antwoord #13 Gepost op: 18.04.2013, 21:50:38 »

Inderdaad leuke aflevering weer. Leuke eerste opdracht en vader tegen zoon, en hoe toepasselijk dat ze dan een familieopdracht krijgen om te bepalen wie er doorgaat. Tongue Verder erg leuk voor Wim dat hij de goudstaaf pakt, hij komt er toch maar mooi weer doorheen. Zou hij net zo ver gaan komen als John de Wolf in seizoen 1?
Joost2
winnaar pool pelgrimscode 2013

« Antwoord #14 Gepost op: 18.04.2013, 23:45:14 »

Waarom heb ik bij dit finaleduel een 'Nyoman' gevoel  Grin Tongue

Hehe, hear hear Grin Precies mijn gedachte. Top aflevering, humor, drama, mooie locatie (!) en tactisch spel van Marian  Volmondig Ja  Duimen omhoog! Kim de vrijstelling is eerlijk verjaardagscadeau, alleen wat minder van de accomodatie voor haar gezien het grote verschil Shocked

Favorieten: Petra, Sigrid, Paméla, Chandrika, Lottie, Fré, Dick, Dunya, Anniek/Viv, Sanne, Anna, Hade & Janine/Carolien, Suus/Soof, Kukelpapa/Paula!
Rämon

Niets is wat het lijkt

« Antwoord #15 Gepost op: 19.04.2013, 01:11:58 »

Ik vond marian in aflevering 1 heel irritant, ik dacht oh, zo'n huilebak.. geen zelfvertrouwen niets, vond het eerder zielig.
Maar ze komt nu echt tactisch slim uit de hoek, ze speelt het spel echt leuk. Leuke kandidate.
En wat heb ik genoeg van die bert. Nu weten we onderhand wel wie z'n zoon en dochter zijn. De aflevering stond er onderhand in het teken van. Onsympathieke man.
In dit spel tenminste..
Leuke aflevering!!!
LdHmolletje
Winnaar De Mol pool 2017

Oh, oh, Den Haag!

« Antwoord #16 Gepost op: 19.04.2013, 10:01:12 »

Mooie aflevering was het inderdaad. Alleen dat weer... dat verwacht je toch eigenlijk niet bij een land als Ethiopië... De eerste opdracht was weer goed in elkaar gezet, en die werd dankzij takticus Marjan nog spannender. En haar taktiek bleek te werken. Alleen de finaleopdracht vond ik wat minder... Maar goed, zoals al gezegd: voor zo'n opdracht moet je niet helemaal afhankelijk zijn van toeval.

Ich bin ein Bärliner!
joligmolletje

« Antwoord #17 Gepost op: 19.04.2013, 10:38:29 »

Ik ben er nog niet uit wat ik van deze aflevering vind, maar dat komt vooral omdat Leo eruit ligt. Aan de ene kant begon ik dat vader-zoon-gebeuren een beetje zat te worden, aan de andere kant was Leo wel een van de smaakmakers van het seizoen en heel wat leuker om naar te kijken dan Wim, Sjoerd en Marian. Ik vind deze serie op alle vlakken een beetje vilein: de deelnemers komen op z'n zachtst gezegd niet helemaal als aardige personen naar voren (Bert blijf ik irritant vinden, Marian is nu een soort heks die alles en iedereen tegen elkaar uitspeelt en dat ook nog leuk vindt om te doen). Hiermee bedoel ik niet dat Bert en Marian ook echt zo zijn, maar zo worden ze wel in de montage getoond. Kim blijft me positief verassen, wat een leuke en fanatieke kandidaat! Wim vindt ik gewoon aardig en Sjoerd, tja die ik vind ik een beetje op de achtergrond blijven.

De eerste opdracht: leuk en goed uitgedacht! Ik snap alleen niet helemaal waarom Kim en Marian op zo'n onnozele manier werden vastgeketend. Ik vind het gewoon niet leuk om naar te kijken hoe mensen een lamme arm krijgen, zonder dat daar echt een goede reden voor is.

De eliminatieopdracht: tja ik kreeg ook zo'n Nyoman-gevoel. Ik vond het wel een leuke opdracht om naar te kijken, al speelt pech/geluk wel weer een grote rol. Volgens mij had Leo ook niet zo'n handige strategie, want hij liep rond op een plek waar amper mensen waren terwijl Bert gewoon in het midden van het centrum bleef.
Bodejos

De quote van het jaar

« Antwoord #18 Gepost op: 19.04.2013, 13:41:45 »

Dat vastketenen had uiteraard als reden dat het vertragend werkt, als je de kandidaat nog moet bevrijden.  Op die manier kan een team dat achterligt door geklungel met de traptredes, maar handig is met de sleutels, nog enige tijd compenseren.

Inderdaad: de lamme armen waren niet nodig geweest, je kunt iemand ook op een andere manier ketenen.

Miek37

« Antwoord #19 Gepost op: 20.04.2013, 13:01:29 »

Leuke aflevering weer! Het wordt nu inderdaad wel heel erg team Bert vs. team Marian. Wel een beetje jammer dat Marian wordt neergezet als een of andere heks die op willekeurige momenten heel gemeen lacht, kan zij er wat aan doen dat ze zo'n lach heeft? Tongue
Maar aan de andere kant wordt Bert nou ook niet echt positief neergezet...
Op dit moment vind ik denk ik Sjoerd of Wim de zwakste, Wim is denk ik fysiek sterker dan Sjoerd (weet ik eigenlijk wel zeker), maar Sjoerd heeft denk ik meer kennis.
Marian is op dit moment nog steeds m'n favoriet, met daarna Wim en Kim, ook al zit ze in team Bert. Wink

Ben het met je eens op 1 ding, moet je eens opletten hoe Wim loopt, hij heeft voortdurend last van z'n linkerbeen, Sjoerd is sneller buiten adem dat is waar maar als het op kracht aankomt denk ik dat je Sjoerd niet moet onderschatten.
Pagina's: [1] 2
  Print  

Ga naar:  

ISIS-CMS Content Management System by Compuart © 2003-2005